Veelgestelde vragen
Algemeen
Wat zijn de openingsuren?
Meer info hierover vind je op de pagina ticketing.
Waar vind ik het Smurfenavontuur?
Het Smurfenavontuur vindt plaats in Paleis 2 van Brussels Expo (Belgiëplein 1, 1020 Brussel).
Hoelang duurt een bezoek?
Een bezoek duurt ongeveer 1 tot anderhalf uur.
Is deze activiteit ook geschikt voor jonge kinderen?
Het avontuur is bedoeld voor alle leeftijden!
Is er een minimumleeftijd voor het Smurfenavontuur?
Dit evenement is geschikt voor alle leeftijden. Kinderen jonger dan 2 jaar mogen gratis binnen zonder ticket.
Mag ik mijn huisdier meebrengen?
Huisdieren zijn niet toegelaten tot het avontuur, met uitzondering van hulphonden.
Hoe laat moet ik er zijn?
Als je kiest voor een ticket op datum, dan moet je op het uur van je tijdslot komen.
Zijn er toiletten?
Ja, bij de ingang en langs het traject zijn toiletten voorzien.
Kan ik ter plaatse iets eten en drinken?
Ja, de Smurfen hebben aan alles gedacht, dus je kunt er ook een hapje eten en iets drinken. Meer info vind je hier.
Kan ik ook meedoen als ik zwanger ben?
Voor dit avontuur moet je een uur tot anderhalf uur kunnen rechtstaan en rondwandelen. Je hoeft echter op geen enkel moment zware fysieke inspanningen te leveren.
Moet ik voor het avontuur specifieke kledij voorzien?
Nee, het is een binnenactiviteit.
Zijn bepaalde voorwerpen verboden tijdens het avontuur?
Wapens, drugs, en eten en drinken dat elders werd gekocht, mogen niet mee binnen.
Is het hetzelfde avontuur als in 2018?
Het Smurfenavontuur van dit jaar is helemaal nieuw, en dus niet hetzelfde als in 2018. De iconische smurfenwereld is er uiteraard weer bij, maar dit jaar zijn er ook ongeziene interactieve elementen, herwerkte decors en technologische nieuwigheden die het avontuur nóg immersiever en meeslepender maken.
Wat moet ik doen als ik een probleem heb met een product dat ik in de winkel heb gekocht, zoals een defect artikel?
Stuur een e-mail om het probleem te melden.
Wat moet ik doen als ik een artikel ben kwijtgeraakt?
Stuur een e-mail met zoveel mogelijk details en een foto als je die hebt.
MOBILITEIT
Is er een parking voorzien?
Als bezoeker van het Smurfenavontuur kun je parkeren op de parkings van Brussels Expo. Je vindt er ook laadpalen voor elektrische wagens. Meer info vind je hier.
Hoe bereik ik het Smurfenavontuur met de wagen?
E40 / E19: GENT / BERGEN / CHARLEROIE19 / E411 / E40: ANTWERPEN / NAMEN / LUIKA12: ANTWERPEN / BOOMMeer info vind je hier.
Hoe bereik ik het Smurfenavontuur met het openbaar vervoer?
Met de metro Neem metrolijn 6 tot aan halte Heizel. Met de tram of bus Heizel (MIVB): Tram 7, Bus 83 / Stadion (MIVB/De Lijn): Tram 9, 51, 93 / Bus 223, 240, 241, 242, 243, 246, 250, 260, 820 / Koning Boudewijn (MIVB): Tram 9; Bus 83 / Esplanade (MIVB): Tram 3, Bus 83. Meer info vind je hier. Met de trein Op ieder toegangskaartje staat ook een NMBS-code waarmee je op nmbs.be/discovery een Discovery Ticket kunt kopen waarmee je met 50% korting naar Brussel spoort. Meer info vind je hier.
Is er ook een fietsenstalling?
Brussels Expo heeft verschillende fietsenstallingen, waaronder twee vlakbij. Meer info vind je hier.
TOEGANKELIJKHEID
Is het Smurfenavontuur ook toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit?
Het avontuur is ook toegankelijk voor mensen in een rolstoel.
Kan ik een kinderwagen meenemen?
Het avontuur is ook toegankelijk voor kinderwagens.
Is het Smurfenavontuur ook interessant voor slechthorenden?
Ja, het avontuur is hoofdzakelijk visueel en er staan overal informatieborden.
Moeten begeleiders ook een ticket kopen?
Ja, begeleiders kopen hun ticket tegen de standaardprijs. Mensen met een beperking krijgen korting op hun ticket.
TICKETS
Waar kan ik tickets kopen?
Tickets koop je rechtstreeks op de pagina ticketing.
Kan ik ter plaatse tickets kopen?
We raden je aan om je tickets op voorhand te kopen. Je kunt er ook ter plaatse kopen, maar dan enkel als er nog tickets beschikbaar zijn.
Wat is in mijn ticket inbegrepen?
De toegang tot het Smurfenavontuur. Met de optie Explorer krijg je ook toegang tot de virtualreality-ervaring.
Wat is het verschil tussen een ticket op datum en een open ticket?
Met een ticket op datum kies je een specifieke datum en tijdslot, terwijl je met een open ticket mag kiezen op welke dag en op welk uur je komt, tijdens de openingsuren van het Smurfenavontuur. Meer info vind je hier.
Wat is het verschil tussen een ticket op datum en een ticket op datum Explorer?
Met een ticket op datum bezoek je het avontuur op een specifieke dag en tijdens een specifiek tijdslot. Met een ticket op datum Explorer krijg je naast het Smurfenavontuur ook toegang tot de virtualreality-ervaring. Meer info vind je hier.
Wat is het verschil tussen een open ticket en een open ticket Explorer?
Met een open ticket bezoek je het Smurfenavontuur op eender welke dag en eender welk moment, tijdens de openingsuren van het Smurfenavontuur. Met een open ticket Explorer krijg je naast het Smurfenavontuur ook toegang tot de virtualreality-ervaring. Meer info vind je hier.
Ik ben mijn ticket kwijt of vergeten. Wat nu?
Neem contact op met TicketLive.
Moet ik mijn ticket afdrukken of mag ik het tonen op mijn smartphone?
Tickets worden gescand aan de ingang. Dat kan vanaf je smartphone of op papier. Wees lief voor het milieu en kies voor een digitaal ticket op je smartphone.
Met wie neem ik contact op in geval van problemen met mijn ticket?
Neem contact op met TicketLive.
Ik kan er niet op tijd zijn. Mag ik dan nog steeds binnen?
Als je je tijdslot hebt gemist, proberen we je erbij te laten in het volgende tijdslot, als daar tenminste nog plaats is.
Kan ik het uur van mijn reservatie nog wijzigen?
Neem daarvoor contact op met TicketLive.
Kan ik de datum van mijn reservatie nog wijzigen?
Ja, mits een supplement van € 5 per bestelling. Neem contact op met TicketLive om je datum te wijzigen.
Moeten kinderen ook een ticket kopen?
Kinderen vanaf 2 jaar hebben een ticket nodig.
Hebben jullie cadeaubons?
Ja, je kunt iemand een open ticket cadeau doen zodat de persoon in kwestie het Smurfenavontuur kan bezoeken op een zelf gekozen dag en uur.
Wat zijn de algemene verkoopvoorwaarden?
De algemene voorwaarden vind je hier.
Moet ik op het uur komen dat op mijn ticket staat?
We raden je aan om op het uur dat op je ticket staat te komen. Je mag wel tot 30 minuten na je voorziene tijdslot komen.
Moet ik voor kinderen jonger dan 2 jaar een ticket kopen?
Nee, kinderen die jonger zijn dan 2 jaar mogen gratis binnen zonder ticket.
Is er ook een groepstarief?
Vanaf 10 personen kun je kiezen voor een groepstarief.
Is de virtual reality-ervaring aangepast aan kinderen?
Om ten volle te kunnen genieten van de VR ervaring, raden we een minimumleeftijd van 4 jaar aan.
Wanneer ontvang ik mijn gratis ticket voor de begeleider van een groep leerlingen (scholen)?
Voor scholen wordt automatisch één gratis begeleidende volwassene per 10 leerlingen aan de bestelling toegevoegd. Het gratis ticket voor de begeleidende volwassene krijg je ter plaatse tijdens je bezoek.
Wat betekent het tijdslot van 30 minuten op mijn ticket?
Het 30-minuten tijdslot op je ticket geeft aan tot wanneer je ten laatste mag aankomen bij het Smurfenavontuur. Dit tijdslot heeft niets te maken met de tijd die je daar zult doorbrengen, want het avontuur zelf duurt ongeveer 1 tot 1,5 uur.
Wat is het laatste tijdslot doordeweeks?
Het laatste tijdslot is van 16:30 tot 17:00, en Het SmurfenAvontuur sluit om 18:00. Als je om 17:00 arriveert, heb je slechts één uur om de ervaring te bezoeken. We raden je aan om om 16:30 aan te komen, zodat je 1,5 uur van de ervaring kunt genieten.
Wat is het laatste tijdslot in het weekend?
Het laatste tijdslot is van 17:30 tot 18:00, en het Smurfenavontuur sluit om 19:00. Als je om 18:00 arriveert, heb je slechts één uur om de ervaring te bezoeken. We raden je aan om om 17:30 aan te komen, zodat je 1,5 uur van de ervaring kunt genieten.
TARIEVEN
Wat zijn de tarieven?
Individueel tarief vanaf € 16,90 Groepstarief vanaf € 15,90 Schooltarief vanaf € 7 Meer info vind je hier.
Vanaf welke leeftijd moet je betalen?
Vanaf 2 jaar moet je een ticket kopen.
Welke betaalmiddelen worden aanvaard?
Bancontact/Payconiq, kredietkaarten (VISA, Mastercard, Maestro), iDEAL. Ter plaatse kan enkel met bankkaart worden betaald.
Is er een speciaal tarief voor groepen/scholen?
Groepstarief vanaf € 15,90 Schooltarief vanaf € 7
Hebben jullie verjaardagsformules?
Kan ik ter plaatse een ticket kopen?
Ja, je kunt je ticket ook ter plaatse kopen.
Kan ik ter plaatse cash betalen?
Nee, ter plaatse kan enkel met bankkaart worden betaald.
Aanvaarden jullie artikel 27 vouchers?
Sorry, maar we aanvaarden geen artikel 27 vouchers.
Aanvaarden jullie de pas 365?
Sorry, we aanvaarden de pas 365 niet.
Aanvaarden jullie de lerarenkaart?
Sorry, we aanvaarden de lerarenkaart niet.
Is er korting met de lerarenkaart?
Nee, er is geen korting voor lerarenkaart houders.
GROEPEN
Vanaf hoeveel personen mag ik spreken van een groep?
Het groepstarief geldt vanaf 10 personen.
Hoe reserveer ik voor een groep van meer dan 10 personen?
Ga hiervoor naar de pagina ticketing.
Hoeveel bedraagt het groepstarief?
Groepstarief vanaf € 15,90 Schooltarief vanaf € 7
Moet ik met een groep vroeger komen?
Nee, je komt op het uur van je tijdslot.
Is er een parking voor bussen voorzien?
Bussen kunnen hun passagiers afzetten voor Paleis 2, in de daarvoor voorziene zone (Keizerin Charlottelaan), en vervolgens parkeren aan de voet van het Atomium, vlak bij de frituur.
Kan ik het aantal deelnemers na mijn reservatie nog wijzigen?
Ja, neem daarvoor contact op met TicketLive.
Kan ik een factuur krijgen?
Ja, neem daarvoor contact op met TicketLive.
Welke betaalmiddelen worden aanvaard?
Bancontact/Payconiq, kredietkaarten (VISA, Mastercard, Maestro), iDEAL.
Hoe ga ik te werk om mijn groep een drankje en/of snack aan te bieden?
Hier vind je meer info.
Ik wil mijn verjaardagsfeestje hier organiseren. Kan dat?
Ja, hier vind je meer info.
Kan ik het avontuur reserveren voor een privébezoek met een groep of bedrijf?
Ja, neem daarvoor contact met ons op via dit e-mailadres.
Volg ons
voor meer